Nettleser til besvær for oss kommerse

Microsoft har lansert betaversjonen av sin nye nettleser der en av funksjonene, InPrivate, sletter brukernes spor  -informasjonsflyten fra nettbrukeren til annonsøren og/eller annonsestyringsverktøyet på siden stoppes.
Hvilken konsekvens får dette for oss som lever av online annonsering og salg? Well, litt mindre dramatisk enn i USA der bruken av cookies er langt mer utbredt enn her i Norge siden vi har en strengere personvernlovgivning enn "over there". Men, allikevel alvorlig nok siden vi som lever av å gi gode råd og tracker kampanjer og respons på kundens hjemmeside, etterhvert vil slite med å kunne si hvor vellykket en kampanje har vært dersom nyttig informasjon fra cookies forsvinner.

Greit at Microsoft gjerne vil bli brukerens beste venn, men samtidig ønsker selskapet med sine MSN produkter å jafse i seg en stor bit av onlineannonseringskaken (og da med utbredt bruk av cookieteknologi).

Jeg ser ikke helt strategien her... Anyone?

- Fru Friis -

Én kommentar

Anders

12.sep.2008 kl.12:59

Hmmm,
kanskje bruker-registrering og så "browser sponsing"?
En liten flikk på den rammen vi er vant til eller noe ala de toolbarene som eksisterer pr i dag...

Skriv en ny kommentar

Velkommen til Confetti blogg

Velkommen til Confetti blogg

4, Oslo

Confetti jobber med markedsføring på Internett. Vi tilbyr: Medierådgivning-og kjøp. Internettskoler og foredrag. Søkeordsmarkedsføring. Statstikk og research. Brukervennlighetstester. På denne bloggen vil vi dele våre erfaringer og tanker innenfor de områdene vi jobber med.

Kategorier

Arkiv

hits