Utelivsbloggerne skaper nye nisjemarkeder

Det å finne nye og attraktive markedskanaler som effektivt kommuniserer mot nisjemarkedene er en stadig utfordring for annonsører som både ønsker å skape predefinerte merkevareverdier eller reposisjonere sin kommersielle merkevare.

I går, mandag 26. mai, kan vi i Dn.no lese om at enkelte "Utelivs -og Trendblogger "også begynner å få oppmerksomhet fra enkelte annonsører som ønsker å brande sine produkter gjennom disse bloggene. Felles for de alle; lesermiljøet er ungt, innovativt og boblende. Jeg har alltid hatt sansen for annonsører som er originale, nyskapende og ikke minst litt vågale i sin merkevarestrategi. Det at man nå har skjønt at utelivsbloggene ikke bare lenger er for halvslitne byløver som mingler bort sommernatten, men en viktig premissarena og inspirasjonskilde for nye trender og forbruksmønstre, gleder mitt markedsføringshjerte.

Les mer om hvordan bloggerne har blitt en attraktiv nisjekanal for kommersielle kanaler her:

http://www.dn.no/d2/article1410021.ece?jgo=c1_re_right_1&WT.svl=article_image

Og trenger du motetips foran sommeren er det verdt å ta en tur innom   http://www.blondinbella.se/default.aspx

I hvor stor grad disse bloggene vil kapre fremtidige tradisjonelle annonsekroner er vanskelig å si. En ting er likevel sikkert. Arenaen kommer til å bli mer og mer interessant for annonsører som har et langsiktig og strategisk merkevarefokus i årene som kommer. Jeg venter i spenning på fortsettelsen.
 
-Andreas-

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Velkommen til Confetti blogg

Velkommen til Confetti blogg

3, Oslo

Confetti jobber med markedsføring på Internett. Vi tilbyr: Medierådgivning-og kjøp. Internettskoler og foredrag. Søkeordsmarkedsføring. Statstikk og research. Brukervennlighetstester. På denne bloggen vil vi dele våre erfaringer og tanker innenfor de områdene vi jobber med.

Kategorier

Arkiv

hits