Foam City

Det er som jul og nyttårsaften eller "Tre nøtter til Aksepott" og "Med Grimm og Gru" til sammen når Sony lanserer en ny reklamekampanje. Nå er den siste i familien kommet, ENDELIG!  

Foam City er den fjerde i rekken av noen fantastiske filmer som bygger på følelser, kvalitet og perfeksjonisme. Denne gangen har Sony ikke bare satset på TV, kino og viralspredning. Foam City har de siste ukene dukket opp som tradisjonelle bannerannonser på et av Norges største nettsteder. Skulle gjerne sett at de utfordret formatet litt, men det reduserer så langt fra opplevelsen på kampanjesiden. 

Den første Sony filmen fant sted i San Francisco hvor de slapp 350 000 av sprettballer i gatene. Bakgrunn for kampanjen: Farger, det siste og avgjørende kritteriet for en forbruker ved valg av et TV-apparat. Sjekk ut Youtube for reklamfilmen, behind the scenes og mange spoof's. Denne kampanjen ble sendt på TV, kino, på Internettet som vedlegg fra en venn...
Neste kampanje ble slik som oppfølgere ofte blir for min del, en liten nedtur da, men nå en oppfølger jeg gjerne ser om igjen og om igjen. Budskapet det samme: Color like no other.
Etter to realtime filmer, ble den tredje et mesterverk i animasjon og modellkitt. Hvordan kan man da bedre å symbolisere en teknologi som leverer millioner av farger i form av en kanin, en kanin som formerer seg som søsknene på Gressholmen! 

Så, tilbake til en trippel julaften med pakker før og etter maten: "Foam City"  Denne julen feires i Miami, og det med 470 millioner liter såpeskum! Hva gjør oss vel mer lekne, glade og tilfredse enn såpebobler og såpeskum?

Såpeskumskyer flyende rundt i byen mot en asurblå himmel. Det kunne tenkt meg og Cyber-Shot'et

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Velkommen til Confetti blogg

Velkommen til Confetti blogg

3, Oslo

Confetti jobber med markedsføring på Internett. Vi tilbyr: * Medierådgivning-og kjøp * Internettskoler og foredrag * Søkeordsmarkedsføring * Statstikk og research * Brukervennlighetstester På denne bloggen vil vi dele våre erfaringer og tanker innenfor de områdene vi jobber med.

Kategorier

Arkiv

hits