Twitter-ti-tei

Jeg misunner ofte "kidsa" som ble født en gang på åttitallet, for de hiver seg med iver og stor brukerglede over nye sosiale tjenester som kommer. Facebook fases ut til fordel for Twitter - skal vi tro den økende skrivingen om fenomenet Twitter, og frafallet av brukere på Facebook. På Dagladet var det en lengre artikkel i går om "det nye Facebook" (les artikkelen her), der journalisten synser rundt om Twitter har Facebook-potensiale. Som Facebook kommer veksten i Norge omlag et år etter at tjenesten begynte å røre på seg internasjonalt. Nå er ikke Facebook så spennende lenger for min egen del. Profilen min fylles opp av en masse YouTube-ræl som venner og bekjente poster i tide og utide. Jeg registerte meg på Twitter en gang i fjor, etter at jeg hadde lest om tjenesten i papiravisen New York Times, men må vel innrømme at jeg ikke helt skjønte hva Twitter skulle gjøre for meg - der og da. Nå tror jeg jeg smertelig må innse at jeg muligens er for gammel (eller satt??!!) for å bli den store twitteren. Jeg har ikke behov for å legitimere til enhver tid hvor jeg er eller hva jeg gjør. Vet jo at de mest benyttede samtaleemnene via mobilnettet er  "Hvor er du?" eller "Hva gjør du 'a?" - så det vil nok bli en stor flokk twittere etterhvert denne våren. Personer som har et sosialt nettverk rundt seg og er litt mer på farten enn en smule overarbeidet småbarnsmor... Men jeg tar gjerne imot innspill på hvordan Twitter kan være en tjeneste jeg kan bli avhengig av :-)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Velkommen til Confetti blogg

Velkommen til Confetti blogg

3, Oslo

Confetti jobber med markedsføring på Internett. Vi tilbyr: * Medierådgivning-og kjøp * Internettskoler og foredrag * Søkeordsmarkedsføring * Statstikk og research * Brukervennlighetstester På denne bloggen vil vi dele våre erfaringer og tanker innenfor de områdene vi jobber med.

Kategorier

Arkiv

hits